DERDE PASTORIECONCERT IN DEURLE

Derde concert in de tuin van de pastorie met optreden van Ludo Vandeau.
Kom genieten van deze prachtige muziek in een ontspannen sfeer en op een unieke locatie in hartje van het mooiste dorp van Oost-Vlaanderen. Iedereen welkom.
Gratis ingang.

Voor de derde maal organiseert het Feestcomité van Deurle dit pastorieconcert

Dit jaar IS Ludo VANDEAU te gast.

Sedert de jaren negentig is deze veelzijdige entertainer bezig in theater en beginnen de eerste optredens.

Van 1997 tot april 2004 is hij de stem van Ambrozijn (folkmuziek).
Bij Olla Vogala (wereldmuziek) is hij één van de twee vocalisten.
Door Lais wordt hij uitgenodigd mee te zingen op de CD ‘Dorothea’ en om samen te zingen in het project ‘A la Capella’ .
Zijn muziek brengt  Ludo Vandeau zelf onder bij de French pop.

VANDEAU LUDO

 

De groep bestaat uit:

Herlinde Ghekiere: zang

Lode Vercampt: cello

Stijn Bettens: accordeon, bandoneon en accordina

Siegfried van Schuylenbergh: mandoline, dobro, banjo, gitaren

Ronald Dhaenens: drums en percussie.

Vorig jaar speelden ze in Rome (Academia Belgica) en in Orange (Frankrijk).
Deze zomer zijn er concerten in Assissi en in Spanje in het najaar.

PRAKTISCH

Wie?

Ludo Vandeau en groep

Waar?

Pastorie Deurle, Dorpsstraat 37, 9831 Deurle

Wanneer?

Zondag 12 juli 2015 VAN 15 TOT 18 uur

Prijs? Gratis

Organisatie ? Feestcomité Deurle

Contact ?

bartvandeurle@hotmail.com

aankondiging pastorieconcert 2015

 

 

SINT-MARTENS-LATEM : Inhuldiging nieuwe Leiestiger met concert van Jef Neve

JAZZ AAN DE LEIE

Maak kennis met de heraanleg van de omgeving van de Leiesteiger en de boomgaard van het
gemeentehuis.

Zicht op heraangelegde boomgaard

Zicht op heraangelegde boomgaard

 
Beleef deze wondermooie plek in een uniek landschap en geniet van het

openluchtconcert van jazzpianist Jef Neve.

Afspraak op dinsdag 23 juni 2015 om 19.30 uur aan de driehoek Palepelstraat/Mortelputstraat.

 

 

Stoelen zijn beperkt, breng bij mooi weer een dekentje mee om in het gras te zitten.

Fietsenstalling: boomgaard Oude Brouwerij

Parkeren: de driehoek aan de molen

De uitnodiging:

 

jazz aan leie

Sint-Martens-Latem: in juni opnieuw ‘Kunsthappening’ in Oude Blekerij !

blekerij

Laat er geen ‘Misverstand’ meer zijn, Jean-Claude en Mathieu blijven verbazen en kunst- en muziekliefhebber verwennen !

UNDERGROUND 3 gaat door in de oude BLEKERIJ in Latem op zondag 21 juni 2015.

Ze organiseren voor de derde maal “a one-day happening” en zoeken nog enkele mensen die met kunstvormen bezig zijn : fotografie,paintings,beelden,muziek,performances…….

Wil je deelnemen?
contacteer hen ! Er zijn geen participatiekosten. Zij doen dit uit pure passie en zorgen voor een hapje en een drankje..

Invitaties worden volgende week gemaakt dus graag snel antwoord voor een vermelding……….

Contactadres….amores@telenet.be

New project : Underground 21/6 met Letemps D’unechanson
Save the date !!!
#‎
project‬
‪#‎event‬ ‪#‎art‬ ‪#‎family‬ ‪#‎tmisverstand‬ ‪#‎job‬ ‪#‎friends‬ ‪#‎loveit‬

underground

LENTECONCERT zaterdag 16 mei 2015 Harmonieorkest Sint-Martens-Latem

Lenteconcert
1890 – 2015
125 jaar Harmonie Willen is Kunnen Sint-Martens-Latem
zaterdag 16 mei 2015, 20 uur (deuren: 19.30 uur)
Sporthal, Hoge Heirweg 64, Sint-Martens-Latem

Dit jaar viert de harmonie haar 125-jaar bestaan. Zij willen dan ook een echt jubileumconcert brengen met de ‘best-of’ van de laatste jaren.
Onder leiding van dirigent Jens De Bruyne wordt een rijke variatie gebracht van klassiek en modern. Niet alleen het orkest wordt in de kijker gezet maar ook verschillende solo-instrumenten zullen deze avond luisterrijk aan bod komen.
Wie er de vorige jaren bij was, weet dat de musici elk jaar hun grenzen verleggen.
Kaarten: VVK: 12 € – ADK: 13 € (< 12 jaar: gratis)
lenteconcert@harmonieorkest-latem.be
Ward Claeyssens: 0476 74 79 48
Meike De Bruyne: 0479 64 05 46
Dagbladhandel Up 2 Date, Golflaan 65, Latem

Studenten krijgen 2 € terugbetaald aan de kassa op vertoon van hun studentenkaart.
In de kaart is een drankje inbegrepen dat u na het concert wordt aangeboden.

 

HarmonieOrkest-SML

Sint-Martens-Latem/Deurle + JOHAN VERMINNEN + JIM CAIN in concert

 Johan Verminnen & Duo

Voorprogramma door Jim Cain

1O verenigingen en raden van Sint-Martens-Latem

 

(Cultuurraad, Davidsfonds, Gezinsbond Deurle-Latem, Kerkfabriek Deurle,

KVLV Deurle, KVLV Latem, Latems Creatief,

Latemse Seniorenadviesraad, Pasar, 11-11-11 Latem-Deurle)

 

verenigd onder de “KOEPEL  Sint-Martens-Latem”

 

organiseren op

  

vrijdag 24 april 2015 – 20.00u

 

in de Sint-Aldegondiskerk, Dorpsstraat 46, 9831 Deurle

 

een optreden van Johan Verminnen & Duo met als voorprogramma Jim Cain.

 

 

Programma

 

20:00u

Jim Cain, alias onze dorpsgenoot Michiel Vaernewyck, een singer-songwriter uit Deurle. Eindeloos gefascineerd door Amerikaanse storytellers als Bob Dylan, Bruce Springsteen en Neil Young greep hij in 2011 voor het eerst naar een gitaar. Het resultaat zijn songs beïnvloed door wat een mens bezighoudt: illusies en onthulling, twijfel en hoop, verleden en toekomst. Gewapend met een warme stem en een karaktervolle six-string, brengt hij een muziekstijl die balanceert tussen oude folk, blues, soul, country en dat tikje rock. Geïnspireerd door zijn helden, maar heel wat eigen verhalen te vertellen.

 

20:40u

Het chansonprogramma van onze grootste Vlaamse chansonnier Johan Verminnen en zijn twee excellente muzikanten. Je krijgt de aantrekkelijkste benadering van Verminnens chanson-kant door de muzikale steun van Bert Candries op gitaren, Leo Caerts jr. op klavier. En natuurlijk kan het publiek ook genieten van Johans typische tussendoor-verhaaltjes en bindteksten.

Op het menu een evenwichtige greep uit zijn rijk gevuld repertoire vol hits en pakkende parels. Van ‘Laat me nu toch niet alleen’, ‘Brussel’, ‘Mooie Dagen’, ‘Ik wil de wereld zien’, ‘Rue des Bouchers’, ‘Zingen tot morgenvroeg’ tot prachtnummers van anderstalige voorvaders en anderen.

Dit programma is uitermate attractief voor fijnproevers en stille genieters… Chansonnier Verminnen en zijn twee kompanen: groots in ’t klein. 45 jaar op de planken laat gelukkig zijn sporen na…

johan verminnen

 

Toegangskaart: 20 euro, overschrijven op rekeningnummer BE66 0682 0186 8343 van Gezinsbond Deurle-Latem met vermelding: 24 april 2015.  Aan de kassa op 24 april: 22 euro.

Graag aanwezig zijn ten laatste om 19.50 uur.  Een drankje word je na afloop aangeboden.

 

Voor reservatie: jacky.vandenbossche@gezinsbond-deurle-latem.be –  09- 282 74 87

Sint-Martens-Latem – Gemeente wil ‘tienerraad’ actief laten participeren aan jeugdbeleid

Tienerraad zoekt vers bloed

image001

 

De gemeente zoekt geëngageerd vers bloed dat graag eens zijn zegje wil hebben in de gemeente!

De tienerraad heeft als belangrijkste doelstelling de leeftijdsgroep ‘tieners’ te laten participeren aan het gemeentelijk jeugdbeleid.

De schepen van jeugd en de gemeentelijke jeugdconsulent begeleiden de raad.

De tieners die in deze groep zetelen, zijn jongens en meisjes tussen 12 en 16 jaar.

De volgende tienerraad vindt plaats op zaterdagvoormiddag 14 februari 2015 om 10 uur in het gemeentehuis.

Interesse? Contacteer Frederik Van Beveren

09 282 17 70 of via frederik.vanbeveren@sint-martens-latem.be

SINT-MARTENS-LATEM : Harmonie inviteert voor nieuwjaarsdrink !

HET HARMONIEORKEST SINT-MARTENS-LATEM KLINKT OP HET NIEUWE JAAR  en nodigt vrienden en sympathisanten graag uit op een nieuwjaarsdrink op vrijdag 30 januari 2015 om 19.45 uur in het repetitielokaal (Kortrijksesteenweg 95A, Sint-Martens-Latem).

Het jeugdorkest vergast u op enkele leuke nummers. Daarna houden ze een receptie en klinken we met z’n allen op het nieuwe jaar.

Wie er graag bij wil zijn, geeft een seintje aan

Ward (wclaeyssens@telenet.be) of Meike (meikedebruyne@hotmail.com).

 

jeugdorkest

GENT -Oost-Vlaamse koren zingen voor vrede

Oost-Vlaamse koren zingen voor vrede

 Koorevenement naar aanleiding van 200 jaar Vrede van Gent 

Op zondag 21 december 2014 zijn de Sint-Baafskathedraal en de Sint-Niklaaskerk de stemmige locaties voor vier provinciale concerten van Oost-Vlaamse koren.
Het initiatief vindt plaats in het kader van de viering van de Treaty of Ghent. Dit verdrag, dat werd afgesloten op 24 december 1814 in Gent, betekende het einde van het conflict tussen Groot-Brittannië en de Verenigde Staten en wordt dit jaar herdacht met tal van activiteiten.

De vier koren namen in november deel aan het project ‘One Thousand Voices for Peace’ de bijdrage van het Festival van Vlaanderen Brussel aan de Eerste Wereldoorlog. Naar aanleiding daarvan komen de Oost-Vlaamse deelnemers op 21 december ook naar de Gent.

“In het decor van het gezellige historische stadscentrum zullen Kamerkoor Furiant uit Wondelgem, Vocaal Damesensemble Arabesk uit Mariakerke, Knapenkoor In Dulci Jubilo uit Sint-Niklaas en Vrouwenkoor Makeblijde uit Zele een eigen programma brengen, afwisselend in de Sint-Baafskathedraal en de Sint-Niklaaskerk”, zegt gedeputeerde Jozef Dauwe, bevoegd voor cultuur. “Een fijn rustpunt in de eindejaarsdrukte!”

Programma
van 15 tot 15.30 uur
Kamerkoor Furiant uit Wondelgem (Gent)
Sint-Baafskathedraal

van 15.45 tot 16.15 uur
Vocaal Damesensemble Arabesk uit Mariakerke (Gent)
Sint-Niklaaskerk

van 16.30 tot 17 uur
Knapenkoor In Dulci Jubilo uit Sint-Niklaas
Sint-Baafskathedraal

van 17.15 tot 17.45 uur
Vrouwenkoor Makeblijde uit Zele
Sint-Niklaaskerk

De toegang is gratis.

Meer info op www.oost-vlaanderen.be/concerten

furiant1

SINT-MARTENS-LATEM : NIEUWS UIT ‘DEN LAETHEMSCHEN VRIENDENKRING

‘DEN LAETHEMSCHEN VRIENDENKRING’, een vereniging voor Latem- en Deurlenaars die meer dan dertig jaar in de gemeente wonen gaat haar 9de jaargang in. Opgericht bij de viering van het 125-jarig bestaan van de lagere scholen SIMONNET & SANCTA MARIA dachten Marie-Josée Dhaene-Van Hecke en Albert Haelemeersch er aan om de banden met alle vroegere schoolvrienden terug aan te halen en hen samen te brengen om maandelijks bij te praten in de Latemse Brouwerijschuur. Alles startte in de Salons Leiesymfonie met 37 vrienden. De oud-leerlingen van de Gemeenteschool sprongen ook op de kar en het wagentje ging aan nog sneller aan het rollen. Op vandaag telt de vriendenkring 139 gezinnen als lid.

Naast tussen pot en pint bijpraten worden lezingen, muzikale en culturele evenementen of uitstappen georganiseerd en ontstond er, na een bowlingbenefiet voor de vzw Zinloos Geweld, een bowlingteam dat vandaag 28 spelers telt en tweemaal per maand een onderlinge competitie speelt in Bowling Real – Bowl Inn.

Een vooruitblik op 2015 kunt u nalezen in de ‘Nieuwsbrief’ van november 2014 :

Driemaandelijkse nieuwsbrief : LVK NIEUWSBRIEF 26

 

Sfeerfoto

Sfeerfoto na een lezing : bijpraten tussen pot en pint…